Menyembuhkan Jangkitan Yis Way Asli - Kaedah Pengawetan Alternatif

Menyembuhkan Jangkitan Yis Way Asli - Kaedah Pengawetan Alternatif

Adakah anda lebih suka menyembuhkan jangkitan yis secara semulajadi? Ya, kaedah rawatan alternatif disediakan untuk menyembuhkan anda daripada jangkitan ini. Walaupun ramai over-the-kaunter ubat-ubatan yang ada, ia adalah sangat penting untuk mempunyai diagnosis yang tepat jangkitan ini sebelum anda bermula di mana-mana ubat-ubatan.

Kaedah rawatan semula jadi alternatif:

Antara faktor yang menyumbang kepada jangkitan yis adalah tahap estrogen yang tinggi, kencing manis, penggunaan pil kawalan kelahiran, obesiti, antibiotik, sistem imun yang lemah, kegagalan untuk membersihkan kawasan faraj dengan betul dan lain-lain

Banyak rawatan rumah alternatif disediakan untuk untuk menyembuhkan jangkitan yis secara semulajadi. Yang paling penting daripada mereka adalah perubahan diet, melegakan tekanan, yogurt, bawang putih dan penggunaan douches. Wanita yang mengambil banyak karbohidrat dan roti yang mempunyai risiko yang tinggi untuk jangkitan ini.

Pesakit kencing manis mempunyai kadar gula darah yang lebih tinggi adalah lebih terdedah kepada jangkitan yis kerana kadar gula menjemput pembentukan yis dan pendaraban. Tekanan adalah satu lagi penentu kesihatan seseorang. Ia meningkatkan tahap gula dalam darah dan dengan itu meningkatkan risiko jangkitan yis faraj. Cuba yoga, urutan dan teknik pernafasan dalam untuk melegakan tekanan.

Rawatan rumah lain:

Jika anda lebih suka kaedah rawatan semula jadi, anda dengan baik boleh mencuba tablet acidophilus yang membantu membunuh yis. Yogurt asli mengandungi bakteria acidophilus hidup yang melaksanakan fungsi ini, oleh itu digunakan secara langsung ke dalam faraj.

Satu rawatan semula jadi itu adalah penggunaan minyak pokok teh. Ini adalah salah satu kaedah yang herba dan semula jadi rawatan jangkitan yis. Ini jenis pokok teh tumbuh di pergunungan Asia dan Australia. Ia adalah pokok malar hijau dengan beberapa jenis kulit putih dan lembut dan minyak yang diperolehi daripada daun digunakan secara perubatan. Teh minyak pokok telah digunakan sejak zaman berzaman untuk merawat jangkitan faraj bersama-sama dengan jangkitan kulat lain. Ia juga didapati berguna untuk merawat jangkitan yis seriawan atau lisan dengan membilasnya mulut dengan satu sudu teh minyak pokok empat kali sehari. Teh minyak pokok ini juga digunakan sebagai douches faraj dalam rawatan jangkitan yis.

Bawang putih mengandungi ciri-ciri anti-kulat yang memusnahkan kulat pada suhu badan yang normal. Bawang putih segar dihancurkan, ia menghasilkan allicin, bahan aktif yang membunuh kulat. Ini boleh digunakan pada ke faraj tetapi kesan sampingan termasuk bau dan reaksi alahan.

Gelombang mikro adalah satu lagi teknik yang digunakan untuk membunuh kulat. Wanita yang mempunyai jangkitan yis berulang boleh mempunyai Candida hadir pada seluar dalam mereka walaupun selepas haram. Ketuhar gelombang mikro membunuh mana-mana organisma hadir pada seluar dalam. Yang bersih dan pakaian lembap apabila diletakkan di dalam ketuhar gelombang mikro selama kira-kira 30 minit akan membantu membunuh Candida dan mengurangkan risiko jangkitan semula.

Jika anda sedang mencari untuk menyembuhkan jangkitan yis secara semulajadi, kursus yang terbaik tindakan adalah untuk melawat pakar sakit puan anda dan mempunyai keadaan didiagnosis dan mendapatkan nasihat rawatan yang sewajarnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar