Bagaimana untuk Pas Batu karang - A Remedy batu hempedu

Bagaimana untuk Pas Batu karang - A Remedy batu hempedu

Memahami bagaimana untuk lulus batu karang adalah mudah jika anda mengamalkan gaya hidup yang sihat dengan diet yang sihat. Malangnya, kebanyakan orang yang tidak makan yang sihat boleh disahkan menghidap batu karang kadang-kadang dalam hidup mereka. Jika anda sedang mencari ubat batu karang mudah, anda telah menemui tempat yang betul.

Adakah anda pernah mendengar pepatah lama, "Ubat yang terbaik adalah pencegahan"? Jelas sekali, orang yang mencipta frasa ini tidak perlu menjadi seorang pakar bedah otak. Tetapi apabila ia datang kepada batu karang, mencegah batu karang masa depan juga boleh menjadi satu cara untuk lulus mereka.

Dengan kata lain, dengan makan makanan yang sihat, anda boleh mengelakkan batu karang masa hadapan daripada membangun tetapi juga lulus orang-orang yang di dalam pundi hempedu anda. Biar saya jelaskan!

Jangan keluarkan Pundi hempedu anda

Bertentangan dengan apa yang doktor anda berkata, anda tidak perlu mendapatkan pundi hempedu anda (organ) dikeluarkan jika anda mengalami batu karang. Sebelum anda mengeluarkan organ penting ini, anda perlu memastikan anda cuba untuk lulus secara semulajadi.

Walaupun pembedahan pundi hempedu adalah satu pembedahan yang biasa dalam budaya barat, ia boleh menyebabkan masalah yang serius dalam kehidupan. Satu masalah ialah orang-orang yang mempunyai pundi hempedu mereka dikeluarkan akan menghadapi risiko yang lebih tinggi daripada kedua-dua usus besar dan usus kanser. Belum lagi, kesan sampingan biasa pembedahan termasuk loya, muntah-muntah dan cirit-birit.

Jika anda ingin menjimatkan beribu-ribu dolar dan pundi hempedu anda, berikut adalah beberapa tips diet untuk membantu anda mencegah dan menyembuhkan batu karang.

Bagaimana untuk Pas Batu karang dengan Diet Anda

1. Kajian menunjukkan bahawa salah satu cara terbaik untuk mencegah batu karang adalah untuk makan makanan yang kaya dengan serat larut dalam air. Oleh kerana serat membantu usus dan sistem pencernaan, ini hanya akan masuk akal. Mendidik diri dalam pelbagai makanan kaya dengan serat boleh membantu untuk menyembuhkan penyakit ini.

2. Apabila memilih bijirin anda perlu sentiasa bertujuan untuk bijirin penuh! Pilih roti gandum, roti, bagel, mufin, emping bran, jagung bijirin bran, bijirin gandum, beras perang, dan pasta gandum.

3. Anda juga perlu makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Anda perlu makan 2-4 hidangan buah-buahan sehari dan 3-5 hidangan sayur-sayuran. Cuba makan jenis segar dan organik jika boleh.

4. Anda juga harus cuba untuk mencari sayur-sayuran yang mempunyai jumlah yang tinggi klorofil. Bayam, pasli segar dan rumput gandum telah terbukti berkesan membersihkan hati, buah pinggang dan pundi hempedu. Anda juga boleh menambah sayur-sayuran ini kepada mana-mana campuran jus. (gunakan pengisar)

5. Berikut adalah makanan yang anda harus mengelakkan: telur, daging babi, bawang, alkohol, makanan goreng, makanan menggemukkan, makanan masin, protein berat, susu lembu dan makanan yang diproses.

6. Minum 10-12 gelas air setiap hari.

7. Menambahkan vitamin juga penting. Terdapat banyak vitamin yang membantu. Sebagai contoh, vitamin C (juga dikenali sebagai asid askorbik) telah ditunjukkan untuk menukar kolesterol ke hempedu yang boleh membantu mencegah batu karang masa depan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar