Apa Reflexology adalah dan Bagaimana ia Boleh Bantu!

Apa Reflexology adalah dan Bagaimana ia Boleh Bantu!

Refleksologi, atau dikenali sebagai Therapy Zone adalah alternatif / rawatan perubatan holistik. Bentuk rawatan melibatkan amalan Memerah, mengurut atau menolak pada bahagian-bahagian tertentu kaki, kadang-kadang ia juga melibatkan tangan dan telinga. Matlamat bentuk rawatan adalah untuk menggalakkan kesan yang baik terhadap seluruh badan dan untuk meningkatkan kesihatan umum.

Refleksologi boleh digunakan pada pelbagai penyakit:

Migrain; Masalah Sinus; Insomnia; PMS; Menopaus; Alahan; Masalah kesuburan dan juga Artritis.

Refleksologi boleh digunakan pada anak-anak muda dan tua. Kanak-kanak akan melihat manfaat dalam menggunakan refelexology lebih rawatan perubatan konvensional di kawasan-kawasan seperti jangkitan telinga, sakit perut, katil-membasahkan dan juga sembelit. Kajian menunjukkan bahawa jika refleksologi digunakan pada kanak-kanak cerebral palsy maka kadar pertumbuhan meningkat atas anak-anak yang tidak menerima rawatan terapi.

Reflexologists, walaupun memberi manfaat kepada ramai orang dengan pelbagai penyakit ini, tidak boleh digunakan sebagai pengganti untuk mendiagnosis atau mengubati penyakit kerana mereka tidak mempunyai latihan perubatan dalam hal ini. Jika terdapat banyak toksin dalam badan anda, maka sistem imun yang tidak dapat berfungsi dengan cekap, membuat anda lebih cenderung untuk menjadi sakit. Apa refleksologi boleh lakukan ialah membawa badan kepada keadaan di mana ia mampu untuk pulih dengan sendirinya.

Satu lagi fakta menarik ialah refleksologi juga telah membantu wanita dengan aduan kehamilan seperti:

Stress & Kebimbangan, Sembelit, Sakit kepala, bengkak pergelangan kaki, sakit belakang, Loya, masalah pencernaan dan keletihan.

Ia juga telah terbukti dalam satu kajian bahawa wanita yang telah mempunyai sekurang-kurangnya 10 sesi refleksologi telah mengurangkan masa kerja dan kurang komplikasi yang wanita-wanita dalam kajian ini yang telah menerima sebarang rawatan.

Ianya berfungsi! Refleksologi, sebagai terapi alternatif telah mencipta ia di dunia kerana kajian yang menyeluruh dan bukti. Bagi mereka yang ragu-ragu kuasa ia mempunyai dalam membuat anda berasa lebih baik dan menyembuhkan pelbagai penyakit, hanya perlu cuba untuk melihat keputusan untuk diri mereka sendiri. Jika anda atau ahli keluarga anda sedang menderita maka anda boleh mencari refleksologi baik atau pernah belajar teknik-teknik diri sendiri!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar