Ketiak berlebihan Berpeluh

Ketiak berlebihan Berpeluh

Berpeluh ketiak berlebihan adalah masalah biasa di kalangan orang - lebih daripada 200 juta orang di seluruh dunia menderita daripada itu. Ia mungkin jenis yang paling teruk daripada peluh berlebihan - anda sentiasa berjalan di sekitar dengan bintik peluh di bawah lengan anda, dan peluh menitis kira anda. Tidak perlu dikatakan, ini boleh menjadi agak memalukan.

Mungkin rawatan pertama yang ramai orang cuba lebih kaunter antiperspirants. Malangnya anda mencari dengan cepat bahawa produk-produk boleh menawarkan tidak lebih daripada kelegaan sementara gejala. Jika anda mengalami peluh ketiak berlebihan, anda mungkin sangat bersemangat untuk akhirnya mencari penyelesaian yang bekerja untuk anda, dan tidak memerlukan prosedur pembedahan, atau suntikan botox. Kedua-dua mereka rawatan yang agak radikal, dan tidak digalakkan. Ia boleh membawa kesan sampingan yang serius, dan sangat mahal.

Apa yang saya cadangkan adalah rawatan semula jadi - ada herba, dan kaedah, yang boleh mengurangkan peluh anda.

Berikut adalah beberapa petua:

Dengan berhati-hati memilih jenis kain yang anda pakai. Fabrik sintetik adalah yang terbaik di sini - poliester sebagai contoh. Ia kering dengan cepat - hampir 9 kali lebih cepat daripada kapas, ringan, dan membolehkan udara beredar, yang menyimpan kulit anda kering dan sejuk.

Minum banyak air - yang akan menurunkan suhu badan anda, dan membuat anda berpeluh kurang. Ia juga akan menambah air, hilang dengan berpeluh.

Bersenam - senaman yang kerap akan membuat badan anda lebih kuat, mengurangkan lapisan lemak di bawah kulit anda, dan membuat ia lebih mudah untuk badan anda untuk mengeluarkan haba yang berlebihan. Ia juga akan keadaan kelenjar peluh anda untuk menghasilkan peluh kurang, apabila anda tidak bekerja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar